9/19/2010

7 vastusepunkti õp Üpruse kirjale

Tere Avo

Vastan su kirjale, märkides punasega sinu tekstiosa.

1. Mul on väga kurb kogeda, kuidas Sinu tahe midagi saavutada on muutunud destruktiivseks

Vastus: kuidas on minu teod destruktiivsed?

kas see, et minu initsiatiivil:

  1. Kogudus sai Mati Sinisaarelt tagasi 35 000 krooni, mida ta oma vabatahtliku äranägemise järgi teiste teadmata kulutas noortekodu kohtusaagaks?
  2. Kogudus ei pea enam maksma igakuiselt signalisatsiooni eest 1500 krooni ega telefonide eest, mida ise ei kasuta?
  3. Suvel aitasin korraldada koguduse liikme Agnese matuseid, sest koguduse juhatuse esimees Sinisaar ei teadnud oma õigusest koguduse pangakaardiga automaadist raha välja võtta?
  4. Käivitatud on kellaprojekti kontseptsioon? Kontseptsiooni tõlget inglise keelde ja saksa keelde on sponsoreerinud minu kuueliikmeline suurpere.
  5. Toetatud on rahaliselt Peeteli kogudust? Diakooniatööd 4000 krooniga - aasta eelarves oli planeeritud diakooniaks kõigest 2000.- ; pühapäevakoolile 1400.- õppematerjalide ostuks ja 300.- lastekoorile, ma juba ei räägi, et abikaasa juhendab pühapäevakooli vabatahtlikult kaks aastat ja katab söögikulud.
  6. Edukalt on käivitatud tänaseni toimiv "Leib laual" projekt, mille esimees Mati Sinisaar lausa 2-3 korda maha laitis ja diakon Toivo minema saatis, vastates et meie kirik sellega ei tegele? Projekti kirjutasid meie koguduse liikmed, keda oli rohkem kui ühe käe sõrmedel saab lugeda. Pigem kaldun uskuma, see projekt käib teile närvidele, sest Mati seda projekti ei kirjutanud.
  7. Algatasin aknavitraazide taastamise? Aknavitraažide osas on räägitud meister Dolores Hoffmaniga, ta on nõus tegema vitraaži ilma sissemakset nõudmata (värske teema arutluseks)
  8. Hakkasid sa tegema koguduse arengukava? Arengukava sai suuresti alguse minu pealekäimisest sulle, ka see on osavõtlikkus.

Ma saan aru, et ühelt perelt on seda vähe, aga nimetada seda tahet destruktiivseks on näotu.
Esialgu piisab loetelust, sest see on tehtud Jumala auks, mitte sinu rõõmustamiseks.

NENDE TEGUDEGA ÄRA TULEVIKUS KROONI ENNAST!

2. Juhatuse tööd takistavaks

Vastus: kas juhatuse töö takistamine, on

  1. vastuste otsimine esimees Sinisaare tegudele.
    Kuni tänaseni pole ma saanud vastust küsimusele, kas esimees Mati Sinisaar läks kirikus lasteasutuses kätega kallale aseesimees Marekile, pealtnägija juuresolekul.
    MUL ON KURB KOGEDA, KUIDAS SA OLED VALINUD TAHTMISE KAITSTA ESIMEEST, selle asemel, et tunnistada olukorda ja manitseda, kasvatada venda, te olete võtnud kaitsehoiaku, kasutades ära oma õpetaja ametit. Sa keeldud avalikult tunnistamast, et ta on olnud sinu palju aastaid kestnud vale valik. Seega oled sa nüüd kirikusse mängu toonud poliitika, kus asetad minu kuskile vastaseks, kellest tuleb üle sõita. See on poliitika, see ei ole "andke andeks kogemata juhtus" viga.

Peeteli kogudusse tulin ma teenima Jumalat, aga pettusin sinus, sellest hetkest, kui tõid mängu poliitika, hakkad varjama, kaitsma esimees Mati Sinisaare juhtimisvigu.

3. Aga ma ei saa lubada Sul jätkata koguduse lõhkumist ja juhatuse hirmutamist ja õõnestamist.

Vastus:
Seda sa just ise teedki, ja oma läbikukkumised tahad veeretada minu nime taha peitu nagu mina oleks kõikides sinu läbikukkumistes süüdi

  1. Vaata tagasi, kui palju inimesi on aastate jooksul lahkunud! Täna on järel vaid 58 koguduseliiget! Kas õpetaja on kaotanud hinged? Lahkujad on muide veel elus ja hea tervise juures, mäletavad sind ja aset leidnud sündmusi suurepäraselt.
  2. Aseesimees Marek kirjutab, kuidas teda hirmutati, aga lõpuks sai ikka kere peale -kõik on poliitiliselt-juriidiliselt JOKK.
  3. Su oma aastapalk kogudusest on üle 100 000 krooni aastas (samas kui aastas oleme 119 000 kahjumis, eelmisel aastal u. 170 000).
    Ja Mati aastapalk on üle 200 000 (Sotsiaalkeskuselt – siiski kirikusse antavatest annetustest, toetustest).
    Teiste kaastöötajate kuupalk on kokku samapalju, kui sinu kuupalk üksinda! Kas pole mitte julmalt destruktiivne – sa ei motiveeri oma lojaalseid kaastöötajaid väärikalt. Tänapäeval alla igasugust arvestust.
    Masu ajal on isegi Eesti presidendi palka kärbitud, miks teie seda ei tee? TEILE SEE MEELDIB ja juriidiliselt on ka jällegi JOKK.
  4. Sa oled esimees Sinisaarel lasknud hävineda kiriku ühel talal- esimese lastekodu kirikus koos 15 lapse ja lastekodu juhatajaga ning linna rahadega. Just Inge Ojala töö pärast Peetelit austati, tunti.
    (See on muidugi Sotsiaalkeskuse läbikukkumine, aga siiski kiriku-koguduse või Jumala nimel kokku aetud ressurside eest).
  5. Riidu minna Tallinna linnaga, naabritega, Pelgulinna Seltsiga, Pelgulinna majaomanikega, võibolla ametnikegagi ja sinul jääb tõde üle.
  6. 1,2 miljonit EEK tekitada kogudusele tarbetut abi - olematu noortekodu projekti eest, mida Sinisaar oma õemehele maksis. Kui majanduskogemus puudub, siis võtame aja maha, mõtleme koos.

Kas sellist kirikut tahtsid need pelgulinlased, kes selle Jumala teenimiseks, endale kooskäimiseks kunagi rajasid?

Nüüd tahad sina Peeteli kirikut teha sotsiaalkirikuks, milleks seda pretsedenti vaja? Uurisin ja kuulasin maad ning sain teada, et silmapaistev, edukalt töötav sotsiaalkirik sõna otseses mõttes on Eestis praegu Päästearmee. Milleks kopeerida juba olemas olevat? Või oleme arengus maha jäänud? Otsime parem modernsemat laadi probleeme ja hakkame neid lahendama.

Isiklikult ütlen sulle koguduse lõhkumisest nii palju, Sa oled teisaldanud (copy-paste) kogu Männiku tee 92 Sotsiaalse Rehabilitatsiooni Keskuse süsteemi ja paigutanud selle Peeteli kirikusse. See on suur ja tunnustust vääriv töö. Iseasi kas seda kogudus ning pelgulinlased täna vajavad.

Võiks öelda, on avanenud võimalus, kuidas ja kui eeskujulikult oskab kogudus sellest välja tulla. Millisena Sina lähed ajalukku? Kas Jumal on sulle saatnud nägemuse? Või toob mitmepalgeline saatan variante kuidas kehtestada ennast? Kas teeme näidismaailma? Kes tahab olla pühapäeva kristlane? Kirik, kes on headuse ja kurjuse alus. Eetika ja moraali valvur.

Kuidas sa nüüd seda proovikivi kristlikult lahendad? Kas vana kombe kohaselt "pole inimest, pole probleemi" meetodil, jätkad töökoha kaotamise hirmutamisega (mina pole rahaliselt sõltuv). Meie koguduse mure ongi, et te Matiga oluliselt sõltute koguduse rahadest. Millal tuleb julgus tunnistada üles see näpuga näitamine teiste inimeste suunas ja pöörata see süüdistav sõrm ka enda tegudele ja oma peale, võtta vastutus oma eksimustes. Siis saabub konstruktiivsuste periood, mida sina ja me kõik ootame, loodame.

4. Sa kleebid kokku kummalisi dokumente, riputad neid välja blogisse, lased Margel kasutada ja kasutad ise seal Peeteli koguduse nime ja samas häbistad ning naeruvääristad koguduse õpetajat ja kogu kirikut

Vastus:

Mis puutub blogisse, siis on see kaks aastat hoolsalt armastusega tehtud blogi koguduse liikmete oma. Kui sind seal naeruvääristatakse, siis on see su enda tegude ja populismi pärast, mida sa oled korda saatnud väljaspool kirikut. See vist pidi kaasas käima maailma kirikut teenides. Miks näiteks Jaan Tammsalu või Urmas Viilma ei satu naeruvääristamise alla avalikult. Soovitus siis ka sul endal edaspidi natuke oma tegemisi jälgida, et sa taaskord naeruvääristavalt blogisse ei satuks või ei peaks kajastama tegusid, sõnu, mis päevavalgust ei kannata. Sinult eeldatakse soliidsust, ausust, õigust, neutraalsust, õpetajalikkust.

5. Sa ütlesid peale koosolekut konsistooriumi esindajaga, et paljud asjad said selgemaks ja avaldasid lootust, et ma viha ei pea, mida ma ka ei teinud, aga ise jätkad õõnestamist.

Vastus;
Ma pidasin silmas, nüüd kõik algab
, sest sa ise oled takistanud koguduse arengut tõrjudes tegusaid inimesi. Ei tee ise ega lase teistel teha, jätkuv süsteemne viga sul. Väga paljud inimesed tahavad kirikut kaasaegsemaks, lõpetada linna ja naabritega tüli, millal pelgulinlased saaksid oma kiriku omale tagasi. Ma ei tea, mida sina tõlgendasid.

6. Ja lõpeta ka meie šantažeerimine ajakirjanduse, kirikuvalitsuse ja välispartneritega

Vastus:
Sina hoopis lõpeta oma populism, provokatiivsed kirjad, üleskutsed mulle ja minu vastu. Lõpetage koos lastega mööda maailma ringi käimine öeldes, et riik teie sotsiaalkeskuse lastetööd ei toeta. Ju on riigil omad põhjused, mida te ei näe või ei taha tunnistada. Eesti riigi häbistamine välismaal sulle eriti head kuulsust küll ei too.

7. Kasvõi ainuüksi selle pärast pean ma Sind hoiatama, et kui Sa ei lõpeta oma lammutavat tegevust, siis lasen ma Sind välja arvata igalt positsioonilt, mida Sa kuritarvitad.

Vastus:
oma välja arvamistega positsioonidelt sa kogudust ise lammutadki! Kus on siin õpetatud seda, et probleemide lahendamisel tuleb lõhkuda-lammutada? Probleemid tuleb lahti rääkida ilma emotsioonideta, kõik koos jõudes üksmeelsele tulemusele.

Kuidas on võimalik, et inimene, kelle üle 30 inimese valis juhatuse liikmeks, siis mis nüüd järsku üleöö juhtus, et kõik on vastupidiseks muutunud?

Sinust on raske aru saada, millal sa räägid minuga kui õpetaja, millal poliitikuna, millal sõbrana või mehena, lihtsalt kodanikuna. Samamoodi on esimehega, kord on ta koguduse esimees, kord sotsiaalkeskuse esimees, siis kristlane, siis muidu vend, kes kallistab ning viimasel ajal kipub ka musutama jne. Raske on aru saada, kellena mis olukorras te esinete, mis staatus teil on.

Määratlege ennast ära! Ka nelja silma all rääkides ei saa ma teist kunagi aru, kes te just sel hetkel olete.

Mida ma olen tahtnud, on

  1. koguduse majandusasjad olgu läbipaistvad,
  2. kiriku nimel saadud rahade kasutamine oleks läbinähtav, ei midagi keerulisemat.
  3. Koguduse ja Sotsiaalkeskuse vahelised suhted peavad saama lepingulisteks. Seda soovitas ka kantsler Viilma. Kindlasti maandaks see pingeid.
  4. Koguduse juhatuse koosolekut võiks juhtida neutraalne inimene kogudusest, näiteks Kersti Kask oleks üks variantidest, kui teistel pole oma kandidaate.

Pööran tähelepanu – üle vaadata eelmised protokollid, mis on tehtud, mis tegemata, siis alles edasi minna uue juurde.

Kuna meie kogudus on ühiskonda teeniv, siis on minu eesmärk avalikult suhelda, et näidata, kuidas me probleeme lahendame. Me mõlemad ju suudame seda. Ma tean hästi, millest on vaja vaikida, mida katuselt karjuda.

Avalikult kirjutan ka seepärast, et sa ei saaks hiljem põhjuseid juurde mõelda nagu ma suhtleksin kolmandate osapooltega või kleebiksin, moonutaksin andmeid. Välistame kuulujutud, paneme täpselt kirja, juhuks kui sina või mina kipume detaile unustama.


Õnnistusi,

Algis Ventsas

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Toivottavasti ei kanna teie juhma võitu jesimees kogu koguduse raha oma pangakaardil.
Aga mudu cool mies kai.
Matti

Anonüümne ütles ...

Nüüd te näete milline see ristikirik tegelikkuses on. Peale selle et osa nendest on lasteahistajad tuleb välja , et teine pool on sulaseged vargad. Meil käib siin aga kampaania usuõpetus kooli, kus põhiliseks argumendiks on eetika ja moraali õpetus kas see ongi see moraal mida ekkl kavatseb meie lastele õpetama hyakata. Kohutav.. Lgp. Eesti kirikutegelased kuidas nüüd on kas meil on EKKL näol tegemist hoopis varaste pundiga, kes vagaduse kattevarjus lihtsameelseid pugab.

Anonüümne ütles ...

Lugedes vastuskirja ja Üpruse enda kirja, tekib imestus, kas Üprus on tõesti kirikuõpetaja? Mind paneb imestama, on ähvardused, sõnakasutus. Mis Ei ole viiteid konkreetsetele tegudele, sündmustele, on sõnadega lahmimine.

Veel paneb mõtlema, kes teda järgivad? Kes tema teenistustel osalevad? Mida ta kantslist räägib, kuidas hingehoidu teeb?

Aamen

Anonüümne ütles ...

Mis mind paneb imestama on see, kuidas kommenteerijad ei saa aru, et blogis tegu on suhteliselt ühepoolse võitlusega- näha võib mitut koguduse juhtide vastu suunatud postitust ning kommentaari ja üht (nagu aru saan)isiklikku kirja, millest ähvardusi ei saa küll välja lugeda, pigem õpetaja pettumist ning solvumist, et sõber on pöördunud tema vastu.

Ja konkreetsed faktid on asjaosalistele niigi teada, pole nagu mõtet neid korrata.

Anonüümne ütles ...

Mis Üpruse sõnakasutusel viga on?

Algis ütles ...

"Ta ärgu olgu vastpöördunu, et ta ei läheks uhkeks ega langeks nuhtluse alla kui kurat. Ka olgu tal hea tunnistus neilt, kes on väljaspool kogudust, et ta ei satuks naeru alla ja kuradi köitesse."
1Tim 3:6-7

Siit, u. 10 aastat tagasi tuli sul, Avo, viga sisse, sa seadsid ametisse inimese, kes oli äsja pöördunud. Keegi ei teadnud tema (isikust)kogemustest hea ja halva ,õige ja vale mõistmisest midagi öelda.Sa arvasid on vaja anda mehele võimalus ,millega sa osutasid karu teene. Noore kristlasena lükkasid ta kohe tundmatus kohas vette, asetasid tule alla.

Võibolla on siin põhjus, miks tänaseks ei ole enam lastekodu, noortekodu, ümberringi valitseb riid.Sellist kallist hinda maksab sinu valik kogudusele tänaseni.

Kui sa tahad seda veel kümme aastat kinni mätsida, siis see võib sul õnnestuda,(oma positsiooni kasutades) aga haisema jääb see ikkagi.



Algis

Anonüümne ütles ...

Avo Üprus, Mati Sinisaar ja teised nende sarnased, kes ei aksepteeri huvide konflikti kiriku ja Sotsiaalkeskuse vahel väidavad ,et ma ütlen kogudusele ,kuidas peaks nende kirikut juhtima .See on nende arvates ülbus.
Sellele on olemas lihtne vastus:
Ma ei kirjuta kunagi ega kuidagi kogudusele ette ,kuidas nad peaksid oma kirikut juhtima .Ma ei paku lahendusi, ma esitan küsimusi , mida keegi teine ei esita. See peaks ju ometi olema õige kasulik
Algis Ventsas