9/19/2010

Avo Üprus - vastus

Tere!

Mul on väga kurb kogeda, kuidas Sinu tahe midagi saavutada on muutunud destruktiivseks ja juhatuse tööd takistavaks. Pole kerge unustada ilusaid aegu, mil Sa olid oodatud külaline minu kodus. Lasnamäel ja Männikul võtsime Sind nagu pere liiget. Sa oled söönud minu lauas ja käinud minu saunas. Sinu järjekordsed vastuolud seadustega olid probleemideks ka mulle ning ma seisin Sinu eest viimseni: nüüd ütled Sa mulle solvanguid ka vangidest ja hüljatutest hoolivuse eest ja paned kahtluse alla minu siiruse. Sinu isiklikud rünnakud juhatuse esimehe vastu on arenenud rünnakuteks minu vastu. Seda võiks ju taluda nagu proovikivi või katsumust kristlikule armastusele ja eks seda ole ju tehtud ka. Aga ma ei saa lubada Sul jätkata koguduse lõhkumist ja juhatuse hirmutamist ja õõnestamist.

Ma ütlesin Sulle viimasel juhatuse koosolekul, et ma ei ole läinud õõnestajate lõksu siis, kui mulle on räägitud Sinust halba. Eks Sa tea seda ju isegi. Ma ei ole võtnud tõsiselt jutte Sinu jätkuvatest sidemetest küll allmaailma küll KaPo-ga, ma ei ole uskunud, et Sa oled mind ainult ära kasutanud, ma olen vaadanud rõõmuga Su pere kasvamist ning tahtnud neile parimat eestpalvetes ja tegudes. Nüüd oled Sa unustanud kõik ja räägid mulle mälu moonutamisest. See on üsna hale. Näib, et olen petta saanud. Sa ütlesid peale koosolekut konsistooriumi esindajaga, et paljud asjad said selgemaks ja avaldasid lootust, et ma viha ei pea, mida ma ka ei teinud, aga ise jätkad õõnestamist. Sa kleebid kokku kummalisi dokumente, riputad neid välja blogisse, lased Margel kasutada ja kasutad ise seal Peeteli koguduse nime ja samas häbistad ning naeruvääristad koguduse õpetajat ja kogu kirikut. Võta see blogi maha. Ja lõpeta ka meie shantazeerimine ajakirjanduse, kirikuvalitsuse ja välispartneritega. Loomulikult võib viieteistaastasest praktikast leida nii paremaid kui viletsamaid juhtimisotsuseid, aga igale normaalsele inimesele peaks olema selge, et on taotletud üldist hüve ehk jumala au ja inimeste hüvangut. Kuigi bulvariajakirjandus võib leida naudinguid nii Sinu kui minu elust, ei ehita sellega kogudust. Minust on nii palju kirjutatud, et mind isiklikult on raske ajalehega tappa, meie kogudust ja peresid puudutavad nõmedad kommentaarid aga palju enam.

Sa võtad endale õiguse öelda, et ma ei ole sulle mingi õpetaja, et ma peaksin ametist lahkuma, et ma ei teeni oma palka välja ning unustad, et ma olen aastaid ka palgata kirikut ja kogudust teeninud, minule antut teiega jaganud ning pole sellest numbrit teinud. Sa unustad, et ma olen Su pihti vastu võtnud ja Sind laulatanud ning su lapsi ristinud, aga kujutled ja mäletad asju, mida pole iial näinud. Kirik on Sind oma rüppe võtnud, on sind toitnud ja riietanud ja kasvatanud, ära lõhu seda. Kirik on ka mind võtnud vastu, andestanud ja kinnitanud, õpetanud ja juhatanud ja mul ei tule pähegi seda alahinnata. Kasvõi ainuüksi selle pärast pean ma Sind hoiatama, et kui Sa ei lõpeta oma lammutavat tegevust, siis lasen ma Sind välja arvata igalt positsioonilt, mida Sa kuritarvitad.

Seda kirja Sa vist blogisse ei riputa? Või kuidas?

Avo Üprus

EELK Tallinna Peeteli koguduse õpetaja 17.04.2010.

10 kommentaari:

Peeteli Tallinn, Preesi 5 ütles ...

Lp. Üprus

võlaõigusseaduse § 1047 lõike 1 kohaselt on õigusvastane ebaõigete andmete avaldamine, kui avaldaja ei suuda näidata, et ta ei teadnud andmete ebaõigusest ega pidanudki seda teadma juhul kui:

1. sellega rikutakse kellegi isiklikke õigusi või avaldatakse tema kohta ebaõigeid andmeid ja
2. tegemist on kolmanda(te)le isiku(te)le avaldatud informatsiooniga.


See käib siis selle kohta, et meie neljast lapsest ei ole sa mitte kedagi ristinud,
teiseks, miks peaks olema sidemeid kapo või allmaailmaga - see on sinu väljamöeldis ja laim, millele sa ei leia ühtegi tõestust, sest seda ei eksisteeri. Ma suhtlen kogu maailmaga igapäevaselt.

KOlmandaks õpetajana on sul konfidentsiaalsuskohustus ehk pihisaladuse käigus ehk loco confessionis käigus saadud andmete hoidmise kohustus.

Lõpetuseks:

Mitte mina ei häbista kogudust, sinu teod häbistavad kirikut ja kogudust! Sinu ja Mati Sinisaare teod. Hea, et sa seda häbistamiseks pead, annad ise endile hinnagu.


Asjad on tänaseks nõnda kaugel sinu enda läbikukkumisest, suutmatusest juhtida kogudust kristlikule õpetajale kohaselt- võttes arvesse osapooli, püüdes leida lahendusi, kompromissi, lepitust, püüda tuua kogudusse uusi liikmeid, kaastöölisi, Sõna kuulutajaid. Enamasti on õpetaja vaimulik, mitte majandusjuht. Sa oled rahu, mugavust, mitte arengut otsiv, autoritaarne, kohandad protokolle, püüad muljet avaldada suurte ürituste korraldamisega, kuid mitte Sõnaga, mitte oma asjaliku jumalakartliku meeskonnaga. Sul on nägemus sotsiaalkirikust, aga sa ei suuda luua aru saadavat kontseptsiooni. Sa oled loonud Isa Kotta organisatsiooni, mis kasutab kiriku hüvesid, see ei ole läbi nähtav majandamine, sest keegi ei saa kontrollida annetusi, ei saa kontrollida selle raamatupidamist, kuigi sa ütled, et kogudus on seda teinud, otsustanud ja kogudus seda teeb. Keegi tõstatab teema antud punkti kohta, siis on ta koheselt sinu keeles "sinu vaenlane", sa hakkad kantslis rääkima konfliktist ja palud lahendust Jumalat, samas kui võiks ise vaevuda rahulikult lahendama, vajadusel järele anda. Ma tean, sa armastad teatrit.


Majanduslikud arusaamatused, erimeelsused ilmnesid juba kaks aastat tagasi vaadates üle lepinguid, rahade ja ressurside kasutamist, juhtimise korraldamist, kitsaskohti, millele sai pööratud tähelepanu, aga neid ei ole tänaseks kuigi palju lahendatud. Koguduse majanduslik seis ei ole tõusuteel. Rahadega läheme suuresti miinusesse tänu sinu palgale, mitte memmede,laulukoori, pühapäevakooli või diakooniatöö pea olematute kulude pärast. Kogudus kogub liikmeannetustest peaeraamatu andmetel u. 3700 krooni kuus, sinu palgakulud on veidi alla 1- --- puhtalt kätte, räägivad arvud enda eest.

Juhatuse koosolekutel ei vaadata meil üle viimast protokolli, ei vaadata,kas viimati tõstatatud teemad on käsitletud, lahendatud, sestap vast ei suuda me kunagi ülesmäge liikudagi. Juhatuse koosolekutel võtavad mõned vabalt sõna hajutades tähelepanu, kui kelleltki on päritud konkreetset vastust. Üks juhatuse liige puudub koosolekutelt juba kaks aastat, ja sa ei pea vajalikuks teda tagasi kutsuda, milleks teda vaja on?

Kuni sa õpid kogudust vaimulikuna juhtima, jäävad postitused blogisse. Maailma kirikut võid teenida poliitikas, Peeteli kogudus vajab oma karjast, hingehoidjat, mitte maailma seaduste-paragrahvides orienteerujat poliitikut. Kahte jumalat ei saa teenida. Ole õpetaja või ole politiik.

Anonüümne ütles ...

Tere jälle.

Mulle tundub, et oled kuidagi vastuoluline oma väljaütlemistes. Sa kritiseerid siinseid kommenteerijaid liigsete ilmalike seaduste kasutamise eest, kuid samas teed seda ka ise. Kas arvad, et minu poolt Sinu vastu suunatud seaduse ümbertõstmine koguduse õpetaja vastu jätab Sinust mulje kui haritud ning "mõlemas maailmas" valgustaud inimesest?

Arvan, et selle blogi pidamine oli ehk alguses tõesti kiriku hüvesid järgiv tegu, kuid nüüdseks on see muutunud mõtetuks solvamiseks ning nagu tundub, selliste asjade väljaütlemiskohaks, mille avaldamiseks näost näkku Sul julgust ei ole.

See, et Üprus Sinu lapsi ristinud ei ole, on väike asi, see, et ta on Sind ning sinu perekonda kohelnud nagu oma perekonda, suur asi.

Kas Sulle tundub, et on normaalne ühes postituses inimest kiita kõige targemaks, keda tead ning järgmises süüdistada teda teatri tegemises,mugavuse otsimises, arengu pidurdamises, valetamises, varastamises ja muus taolises?

Mulle tundub, et sellist tööd, nagu Avo Üprus on selle kiriku heaks teinud, ei suuda ükski inimene järgi teha. Kas usud tõesti, et rahuliku, vaikse ja vaga õpetajaga eksisteeriks Peeteli sellisel kujul?

Ma ei saa tegelikult aru vaid ühest asjast: miks Sa ei vaheta kogudust, kui kõik Peetelis on Sulle vastumeelne? Või arvad, et kui Sinisaar ja Üprus on läinud, suudad ise midagi paremini teha?

Tööpäevaline

Peeteli Tallinn, Preesi 5 ütles ...

Nende liigsete keeruliste, löputa, avoüpruslike sönamängudega juhid sa tähelepanu teemast körvale. Kogu asja sisu algusest saati on olnud mati sinisaare juhtimisvead! Kui ta tunnistaks oma vigu ja astuks tagasi, ei peaks seda jama nii kaua blogi avalikus ruumis jätkama. Sa ei näe asja sisu, sa ei haaku ühtegi lausesse ega ühtegi möttesse vaid vastad tühja sisutu fantaasiaga, millest keegi aru ei saa. avo üprus on suur isa minugi meelest. Ma kohe leian paar ilusat tema poolt kirjutatud kirja, mille pöhjal su arvamus temast kohe muutub. Alandlik ja vaga mees

Anonüümne ütles ...

Tööpäevalisele!
Sellist vahvat ajalugu nagu üprus on teinud kirikule võib nimetada omamoodi ühekülgseks. Andke talle orden või mõni suur teenetemärk ning saatke teistele kirikutele eeskujuks. Sellel esimehel võiks kristlasena tekkida juba õigustunde kriis, kui tõesti nii järjekindlalt igast otsast kirjutatakse.

Anonüümne ütles ...

Marge ja Algis, kuulake mu nöu, ei tasu vötta tösiselt. Tööpäevaline on Avo Üpruse vaim, kes Avost köike teab, kes muu saab ta olla, see kes inimesi hulluks on ajanud, tahab teidki ajada. Ta ei ole Jumalamees, on vana kurjategija. Olge önnistatud, Kristuse vere kaitset, halleluuja. Jumal saatku ingleid Peetelisse kurje vaime kinni siduma, ma tänan Issandat, et Ta seda teeb. Jumala rullraamatus on saatus kirjas, Peeteli - Kristuse puhas süütu pruut saab olema vmis peigmehele, aga vara praegu. Jumala armu patustele. Tänan Issandat, Tema hoolitseb Peeteli saatuse eest, Tema möistab kohut.

Anonüümne ütles ...

Tere taas.

Teen siis seekord lühidalt, et kedagi segadusse ei ajaks:

Kui kogu probleem on Sinisaare juhtimisoskustes, siis miks süüdistad Sa Üprust koguduse häbistamises, valetamises ning varastamises?

Toredate jällenägemisteni!

Eva Üprus
(Tööpäevaline)

PS: neid kirju tahaksin näha küll, loodan, et tood need pühapäeval kirikusse!

Peeteli Tallinn, Preesi 5 ütles ...

aitäh! Väga armas. Siin ei ole mötet töesti rääkida. Vaatan, Üpruse teisik vöi vaim Tööpäevaline teab Avo Üprust paremini, ta korrigeerib alatasa Avo Üpruse faktivigu. Ta teab täpselt, kas meie lapsed on AVO ÜpRUSELE suur vöi väike asi, Avo Üprus ise ei tea, kas ta me lapsi ristinud on, samamoodi nagu kroonib end tegelikust suurema külastajate arvuga Töö Päeval.

Ühiskonnaheidikud on alati kirikust varjupaika leidnud, samamoodi olid vagad pedofiilid Katoliku kirikus varjul pattu tegemas, ühiskonnas neile ruumi pole.
Armu ja rahu, kandke Kristuse risti

Jumal ütles ...

Kallis Marge, jäta kohtumõistmine minu hooleks. Vaadates sinu esimest kommentaari, näen, et sa üritad ikka veel mitte millestki probleeme tekitada. Üprus pole avaldanud ebaõigeid andmeid ega ammugi mitte saladusi, see kiri oli isiklik ning sinu kallile abikaasale. SINA avaldasid selle.


Aeg on otsida Issandat,
kuni ta tuleb ja õpetab teile õigust! Hoosea 10:12

Peeteli Tallinn, Preesi 5 ütles ...

Jumala eest ei varja tõesti mitte midagi.

Jään kindlasks enda juurde, inimene, kes on löönud lasteasutuses teisi inimesi ja kasutanud 1,2 milli tarbetuks abiks, peab kandma vastutust oma tegude eest ligimeste ees.

Tegemist ei ole vaimuliku maailmaga vaid reaalse majandusliku olukorraga, kuludega ja füüsilise vägivallaga, oma võimu kuritarvitamises, piiride ületamises. Kõik kes seda tegu kaitsevad, kes otsivad-leiavad sellele õigustust, muutuvad meile opositsiooniks, muutuvad selle teo toetajateks.

Nendele kahele küsimusele on vaja vastata jah või ei. Mõlemad inimesed on elus, miks te poete Jumala taha, tema ei puutu asjasse.

Kui Avo Üprus astus Mati Sinisaare eest välja, sii satub ka tema kuuma käe alla.

Kas sa soovitad mul leppida patuga, mis on tehtud kirikus esimees Mati Sinisaare poolt või leppida korruptsiooniga, mida tehakse kirikus?

Anonüümne ütles ...

Täiesti tühi vaev ja vaimu närimine.
Kuri läheb kurjemaks... ütleb ka kiri.
Soovitan Sul kiiremas korras kogudust vahetada. See, mis sai alguse heal otstarbel (soovid ju kiriku elu muuta paremaks ja et kogudus oleks puhas patust) võib sinu usuelule saatuslikuks saada. Kindlasti on hr pastoril nii omadki vead ja hr Sinisaarel samuti. Ära unusta siiski, et ainus kohtumõistja on Jumal.
Me kõik seisame Issanda ees ja peame aru andma oma tegudest... Mõtle sellele.
Lahku ja andesta. Jumalat ei sa ka sina vimma kandes teenida.

Endine koguduseliige