9/19/2010

Miks aseesimees Marek lahkus kogudusest?

Närvid on varsti juba viis aastat Matiga sõdimisest puhkust saanud ja aeg, nii mõndagi juba unustada lasknud, kuid püüan meelde tuletada. Samas usun ja loodan väga, et Peeteli kogudusel varsti selline juht on, keda võib usaldada.

Üks peamine põhjus, miks tagasi astusin, oli selles, et mulle ei meeldinud Mati rahadega susserdamine ja tahtmine kõigi asjade üle ainuisikuliselt otsustada. Arvatavasti oli tal vaja seda selleks, et siis ise segamatult oma äranägemise järgi rahade liigutamist organiseerida. Mäletan, et sel ajal käis just kiriku ja uue maja projekteerimise tegevus. Ta võttis uue maja arhitektiks oma õemehe ja maksis talle selle aja kohta päris korralikke summasid. Uue maja ehituse vastu olin ma juba eos.

Algusest peale oli ju näha, et summad mida sellise maja ehitamine ja ülalpidamine vajanuks, oleksid kiriku rekonstrueerimise suretanud. Kuna see tegevus on ju putalt annetustele rajatud. (Algul kerjan, et saaks maja ja siis ülalpidamise. Ise püüan vahepeal sellest segasest august “Suurt kala”.) Sry aga selline asi on jama ja käib minu tõekspidamiste vastu!

Mati püüdis mind panna tema poolt kehtestatud raamidesse ilma, et see midagi paremaks muutis. See hakkas mulle vastu. Püüdsin sellest välja rabeleda, kuid ei lastud. Võimalik, et ta nägi selles ohtu või vandenõud. Sellise tegevusega sai selles majas tema poolt nullitud minu perspektiiv kuhugi edasi jõuda ja areneda. Võimalik, et kartis midagi. Kuigi ametlikult olin Sotsiaalkeskuses tööl, kus olid mul ajajooksul tekkinud igapäevased tööülesanded. Lisaks sellele olid sagedased nn. ühekordsed tööülesanded, nagu ta neid nimetas. Oli juhuseid, kus pidi vastavalt tema varasematele kokkulepetele tegema tema tuttavatele kolimisteenust, vms. Korduvalt sai küsitud “Direktorilt” ametijuhendit, mida ma ei näinud kunagi. Arvan, et selle taga võis olla 2 põhjust, kas ta ei osanud seda teha või ei olnud see talle kasulik.

Meenub ka Inge Ojala juhtum, kus Inge tuli nuttes ja ütles, et Mati käis ja nõudis temalt enda kätte sularaha, mis oli annetatud tänavalastele sihtotstarbeliselt. Kahjuks summat ei mäleta aga tegu võis olla umbes 300.- EUR vms.

Aastal 2002 läksin õppima Mainori Kõrgkooli, mulle tundus, et see Matile eriti ei meeldinud. Olgugi, et ta sellel eriti väljapaista ei lasknud. Jõudis kätte 2005 aasta kevad, kooli lõpetamine. Ühel päeval astus Mati minu juurde ja palus, et ma kirjutaks lahkumisavalduse “Omal soovil”. Keeldusin muidugi. Sama asja oli ta ka juba aasta varem minu käest soovinud. Asi päädis muidugi sellega, et ta leidis võimaluse mulle kätega kallale tulla. Ruum, kus rüselus toimus asus keldris asuva köögi vastas nn. produktide hoiustamise ruum. Antud intsidenti juhtus pealt nägema ka Anneli Jahu, kes töötas Peetelis kokana.

Kindlasti on neid seiku veel palju, kus Mati oma positsiooni ja võimu kasutades inimestele haiget tegi. Nagu ma juba alguses kirjutasin ei menu kõik. Aeg on lasknud vihal lahtuda. Arvan, et kui sinna nädalaks tööle tagasi peaksin tulema siis suudaksin kirjutada enamat. Sest ma ei usu, et selles inimeses midagi muutunud on. Edu sulle võitluses õiguse eest!

Tervitades

Marek

Kommentaare ei ole: